اخبار

تکامل شهری در برلین

راب مک‌دونالد، دانشمند ارشد راه‌حل‌های مبتنی بر طبیعت در TNC می‌گوید در برلین، این به معنای رسیدگی به سیل شهری، گرمای شدید و دسترسی به فضای سبز است. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که آب و هوای گرم‌تر طوفان‌های مکرر و شدیدتری ایجاد می‌کند، همانطور که اروپا در سال 2021 شاهد آن بود، زمانی که سیل فاجعه‌بار چندین کشور از جمله بلژیک و آلمان را درنوردید و بیش از 200 نفر را کشت. مک‌دونالد می‌گوید، موج‌های گرمای کشنده‌ای هستند که در میان همه رویدادهای آب‌وهوایی کشنده‌ترین آنها هستند.چگونه خشم را در برابر کودکان کنترل کنیم؟

مک دونالد می گوید، شهرهای اروپای شمالی که با آب و هوای گرم سازگاری ندارند، به شدت آسیب خواهند دید. “هیچ کس تهویه هوا ندارد، شما اغلب در ساختمان های سنگی بزرگ هستید، و زمانی که گرما چند روز طول می کشد، آنها مانند اجاق گاز می شوند.” سایتهای بازی آنلاین کودکانه که می توانند ساعت ها کودک را سرگرم کنند.

دماهای گرمتر بیشتر از ساکنان شهر تأثیر خواهد گذاشت. در تابستان، برلین می تواند 9 درجه گرمتر از مناطق خارج از شهر باشد، و محیطی را ایجاد می کند که گونه های غیر بومی از آب و هوای گرمتر می توانند در آن رشد کنند. هاینک می‌گوید: «ما می‌توانیم از این وضعیت ناراحت باشیم و آن را غیرطبیعی بنامیم. اما همچنین فرصتی برای داشتن یک گیاه و جانور بسیار خاص است که بخشی از هویت بیولوژیکی برلین است. پتانسیلی در آن وجود دارد.»

هاینک و دانشمندان TNC برای چنین آینده ای در ویلمرزدورف برنامه ریزی کردند. در ترکیب بذری که برای سبز کردن مجدد محوطه‌های سکوهای سابق استادیوم استفاده می‌شد، بذر گونه‌های بومی آب‌وهوای گرم‌تر وجود داشت – پرچینی در برابر گرمای آینده. تیمی از دانشگاه فنی برلین بر این پروژه نظارت کرده و تغییرات تنوع زیستی را در طول زمان اندازه گیری خواهد کرد.

در حال حاضر، هاینک از یکی از مزایای غیرمنتظره گوسفند خرسند است: لذت عمومی. در مدت سه هفته ای که حیوانات حضور داشتند، آنها به عنوان سفیران اتفاقی نوع کاری که اداره او و TNC تلاش می کنند انجام دهند، خدمت کردند. به نظر می‌رسید خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند همان‌قدر که برای تماشای گوسفندان وقت می‌گذرانند، وقت می‌گذرانند. هاینک می گوید: «وقتی گوسفندها آنجا بودند، همه آنها را دوست داشتند. “من فکر می کنم [پروژه] دارای پتانسیل عظیمی از نظر آموزش محیط زیست است.”

یک ماشین چمن زنی ملایم: در دهه 1990، مقامات برخی از صندلی های سفیدکننده قدیمی را از استادیوم ویلمرزدورف، یک مرکز دو و میدانی محلی، برداشتند. در یک طرف ورزشگاه، تاکستانی کاشته شده بود که سکوهای قدیمی در آن قرار داشتند. در طرف دیگر، علف ها به یک مزرعه علف هرز تبدیل شدند. در تابستان 2021، برای مبارزه با علف‌های هرز مهاجم و ایجاد علفزاری از گیاهان بومی، مقامات محلی پارک‌ها گله‌ای کوچک از گوسفندان را به چرا آوردند.

حیات وحش در شهر: بوم‌شناسی شهری – زمینه‌ای از مطالعات که در برلین در ابتدا مورد توجه قرار گرفت – نشان داده است که شهرها می‌توانند اکوسیستم‌هایی متمایز از مناطق روستایی اطراف ایجاد کنند. در برلین، صدها گونه زنبورهای وحشی در میان فضاهای سبز اطراف شهر می چرخند که همچنین خانه گراز، عقاب دم سفید، حواصیل خاکستری و روباه قرمز است. بر اساس برخی تخمین ها، لانه روباه ها در محدوده شهر بیشتر از جنگل های مجاور است.

نرمال جدید: در سال 2021، سیل فاجعه بار در شمال اروپا جان بیش از 200 نفر را گرفت و امواج گرما چندین کشور را تهدید کرد. در برلین، مناطق درون شهری می توانند 9 درجه گرمتر از مناطق روستایی اطراف باشند، و فضاهای سبز مانند پارک ها و نهرها را به پناهگاه های مهم تبدیل می کند. ساکن لئون استیبل (بالا سمت راست) در فواره ای در Marheinekeplatz در اوج موج گرمایی که در ژوئن 2021 به شهر رسید، خنک می شود. و در یکی از گرم ترین روزهای سال، ساکنان شهر (بالا سمت چپ) به فوتبال گوش می دهند. بازی در حالی که آنها در یک جریان نزدیک آبشار ویکتوریاپارک غوطه ور می شوند.

تعریف مجدد فضا: تاریخ برلین در منظره شهری آن در خرابه ها و بناهای تاریخی مربوط به رویدادهای گذشته قابل مشاهده است. ساکنان شهر تصمیم گرفته اند برخی از مناطق بلااستفاده را به فضای سبز عمومی تبدیل کنند. در امتداد دیوار سابق برلین، زمین آیش در حال تبدیل شدن به زنجیره ای از پارک ها و مراتع به طول 9 مایل است. و در کرانه‌های رودخانه اسپری (بالا)، مسیرهای دوچرخه‌سواری، زمین‌های فوتبال و فضاهای مشترک پارک اسپریبوگن به مساحت 6 جریب را تشکیل می‌دهند. این پارک که در نزدیکی ساختمان‌های قانون‌گذاری آلمان واقع شده است، ادای احترام به منطقه سفارتی است که رژیم هیتلر آن را برای «پایتخت جهانی» برنامه‌ریزی‌شده پاکسازی کرد. فقط سفارت سوئیس باقی مانده است.

پارک‌های مردمی: فرودگاه تمپلهوف که زمانی کلید حمل‌ونقل هوایی برلین در سال‌های 1948 و 1949 بود که بخش غربی شهر را در طی محاصره کمونیستی زنده نگه می‌داشت، در سال 2008 فعالیت خود را متوقف کرد. در پاسخ، شهروندان برلین با موفقیت برای تبدیل میدان‌های باند به میدان رفتند. یک پارک عمومی اکنون این سایت که با نام Tempelhofer Feld شناخته می‌شود، بزرگترین فضای باز درون شهری در جهان است و باغ‌های اجتماعی، زمین‌های ورزشی و دیگر فضاهای تجمع عمومی را در خود جای داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا