اخبار

توقف گسترش گونه های مهاجم

تهدید ناشی از گونه های مهاجم پس از تخریب زیستگاه از طریق توسعه در رتبه دوم قرار دارد.

گونه های مهاجم در فلوریدا چیست؟

خوک های وحشی محیط های طبیعی را مانند گاوآهن می سازند. شیرماهی با ظاهری دیدنی در امتداد ساحل، ماهی های صخره ای جوان را به شدت می بلعد. شاخه های سرخس کوهنوردی دنیای قدیم، به طول 125 فوت، همه چیز را در زیر خود خفه می کنند. گونه‌های مهاجم و غیربومی مانند این‌ها وقتی به زمین‌های طبیعی فلوریدا معرفی می‌شوند آسیب‌های جدی وارد می‌کنند. در واقع، تهدیدی که آنها ایجاد می کنند، پس از تخریب مستقیم زیستگاه ها از طریق توسعه، در رتبه دوم قرار دارد.

از آنجایی که آب و هوای فلوریدا بسیار مهمان‌نواز است، گونه‌های مهاجم بیش از هر جای دیگری در قاره ایالات متحده باعث ایجاد بحران در اینجا می‌شوند. این واقعیت که فلوریدا رهبر جهانی در تجارت خزندگان است و به عنوان نقطه ورود تقریباً سه چهارم گیاهان وارد شده به ایالات متحده است، مشکل را تشدید می کند.

تمام زیستگاه های بومی فلوریدا – دریایی، آب شیرین و خشکی – توسط گونه های مهاجم در معرض تهدید هستند. هزینه مدیریت گیاهان مهاجم فلوریدا به تنهایی 100 میلیون دلار در هر سال تخمین زده می شود. هزینه مدیریت حیوانات به راحتی می تواند بیش از این باشد.

TNC اقداماتی را برای کمک به حفظ تعادل طبیعت و حفاظت از جوامع انسانی انجام می دهد.

استراتژی TNC ساده است:

  • جلوگیری از تهاجم گونه های غیر بومی در آینده
  • هنگامی که یک تهاجم رخ می دهد، به سرعت شناسایی و به آن پاسخ دهید.
  • حفاظت از زیستگاه های بومی با به حداقل رساندن آسیب ناشی از گونه های مهاجم که ریشه کن کردن آنها چالش برانگیز است یا غیرممکن است.

مراحل اقدام TNC

خط مشی. کارکنان TNC در کمیته های مشاوره ایالتی و فدرال خدمت می کنند و سیاست گذاران را با آخرین و بهترین توصیه های علمی مطلع می کنند. قوانین ملی که بر واردات حیات وحش غیربومی، به ویژه خزندگانی مانند پیتون برمه ای بسیار تهاجمی فلوریدا جنوبی تأثیر می گذارد، امروز موضوع داغی است.

علوم پایه. برخی از گیاهان غیر بومی می توانند سیستم های کشاورزی و همچنین زیستگاه های طبیعی را ویران کنند. همراه با دانشگاه فلوریدا (UF)، TNC با موفقیت یک ابزار غربالگری را پیش برد که پیش بینی می کند کدام گونه های گیاهی – از جمله آنهایی که به عنوان سوخت های زیستی پیشنهاد می شوند – ممکن است مهاجم شوند. UF اکنون از عوامل توسعه خود می خواهد که قبل از توصیه گیاهان به این ابزار ارجاع دهند. این ابزار همچنین از طریق گنجاندن UF در کمیته ایالتی که مسئول فهرست کردن بدترین علف های هرز فلوریدا است، بر سیاست ایالت تأثیر می گذارد.

بهترین شیوه ها هنگامی که پیتون های برمه ای در حال شنا از اورگلیدز به سمت فلوریدا کیز مشاهده شدند، TNC پایتون پاترول را ایجاد کرد. این گروه عملیاتی با تشخیص زودهنگام و واکنش سریع از انتشار این مارهای تنگ کننده غیربومی به کیز جلوگیری می کند. پایتون پاترول کارکنان جامعه مانند سنج خوان ها را آموزش می دهد تا مارها را شناسایی کرده و با آنها تماس بگیرند. متخصصان حیات وحش سپس مارها را که میان گونه‌های در حال انقراض می‌خورند و می‌توانند بیش از 20 فوت رشد کنند، شکار می‌کنند. Python Patrol به عنوان یک مدل گروه ضربت واکنش سریع در نظر گرفته می شود.

مدیریت زمین. از آنجایی که TNC مالک و مدیریت دارایی است، ما پیچیدگی ها و مشکلاتی را که زمین های حفاظت شده عمومی با آن مواجه هستند، درک می کنیم. مدیران حفاظت TNC تلاش می‌کنند تا تهدید گونه‌های مهاجم غیربومی را با موارد زیر به حداقل برسانند:

  • ایجاد رویه های عملیاتی برای هدایت اقداماتی مانند استفاده مناسب از علف کش ها،
  • برگزاری دوره های آموزشی سالانه پزشکان،
  • تدوین استانداردهای ضد آلودگی و
  • جلوگیری از حرکت ناخواسته گونه های مهاجم.
  • شراکت. TNC به سازمان‌های ایالتی و فدرال و انواع گروه‌های خصوصی و غیر سنتی در نبردی روی زمین علیه گونه‌های مهاجم می‌پیوندد.

بسیاری از مناطق مدیریت گونه‌های مهاجم تعاونی منطقه‌ای (CISMA) برای به اشتراک گذاشتن تخصص و منابع ایجاد شده‌اند. TNC فعالانه در هشت مورد از این مشارکت های محلی مشارکت دارد. TNC همچنین ریاست مشترک گونه‌های مهاجم فلوریدا، گروهی از نمایندگان آژانس‌ها و سازمان‌ها را بر عهده دارد که به اجرای کار CISMA کمک می‌کند.

استراتژی لیگودیوم فلوریدا مرکزی (CFLS) یک همکاری مدل از شرکای دولتی و خصوصی است که توسط TNC برای رسیدگی به گسترش شمال سرخس کوهنوردی دنیای قدیم ایجاد و رهبری شده است. این گیاه با رشد سریع، زیستگاه ها را خفه می کند و بزرگترین تهدید تهاجمی برای اکوسیستم فلوریدا محسوب می شود. CFLS از کار گروهی موثر برای هماهنگ کردن انواع کنترل های روی زمین، از سواحل خلیج فارس تا اقیانوس اطلس، که 14 شهرستان فلوریدا مرکزی را پوشش می دهد، استفاده می کند.

حیوانات خانگی عجیب و غریب رها کردن این حیوانات در جنگل ها و آب ها می تواند اکوسیستم فلوریدا را خراب کند. چند روز عفو حیوانات خانگی عجیب و غریب در سراسر ایالت توسط کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا (FWC) برنامه ریزی شده است، که در آن صاحبان می توانند بدون هیچ هزینه ای حیوانات خانگی خود را بدون هیچ سوالی تسلیم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا