متفرقه

آیا کودک شما برای سال تحصیلی آینده آماده است؟ ۱۰ روشی که باید بدانید

سال تحصیلی جدید برای اغلب کودکان پر از هیجان و انتظار است، اما برای کسانی که مطمئن نیستند برای کلاس بعدی آماده می شوند یا خیر، این زمان می تواند پر از نگرانی و ترس نیز باشد. والدین چگونه می توانند به طور قطع بدانند که فرزندانشان آماده پیشرفت به مرحله بعدی حرفه تحصیلی خود هستند؟ نشانه های متعددی وجود دارد که باید مراقب آن ها بود و بسیاری از نکات دیگر که والدین می توانند برای شروع سال تحصیلی جدید از آن ها استفاده کنند.

سال های ابتدایی مدرسه زمان هیجان انگیزی برای کودکان است، اما می تواند برای برخی نیز ترسناک باشد. برای اطمینان از اینکه کودک شما آماده ورود به سالن های مقدس دانشگاه است، موارد زیر را در نظر بگیرید:

ترک کردن مادر و پدر: آیا فرزند شما هر روز صبح آماده خداحافظی با شما است؟ اگر نه، با ثبت نام فرزندتان در یک برنامه پیش دبستانی یا کلیسا این وابستگی ها را از بین ببرید. به گفته آموزش خانواده، کودکانی که وارد مدرسه می شوند باید از خانه دور باشند و بتوانند به تنهایی از پس نیازهای اولیه مانند سفره ای حمام برآیند.

تمرکز بر روی وظایف: در طول سال های ابتدایی مدرسه، کودکان باید یاد بگیرند که بر روی وظایف تمرکز کنند و آن ها را تا تکمیل ببینند. این فرآیند در کیندرگارتن با زمان بندی شبانه روزی و پروژه های برش و چسباندن آغاز می شود و تا کلاس اول و دوم با گروه های خواندن، آزمون های ریاضی و تمرین نوشتن ادامه می یابد. مدارس بزرگ توصیه می کنند که در طول این سال ها به کودکان کاره ای ساده ای برای تقویت مهارت های مربوط به وظایف انجام دهند.

تبدیل شدن به یک ماشین خواندن: مهارت های خواندنی که در کلاس های ابتدایی یاد گرفته می شوند، دانش آموزان را از طریق تجربه آموزش عالی شان به خود جذب می کنند. به فرزندتان کمک کنید این مهارت ها را با خواندن بلند با هم، صرف وقت در کتابخانه محلی، و کار بر روی شناخت نامه و صدا توسعه دهد.

این ها مهارت هایی هستند که باید با کودکتان بر روی آن ها کار کنید، اما می توانند نشانه های هشداردهنده ای نیز ارائه دهند که کودک شما ممکن است برای پیشرفت به مرحله بعدی آماده نباشد. اگر شما در مورد مهارت های لازمی که کودک شما ممکن است در اسرع وقت فاقد آن ها باشد، نگرانی دارید، با معلم فرزندتان صحبت کنید، که به کودک شما کمک خواهد کرد تا برای مرحله بعدی آماده شود.

گشتی در خاطرات سال های ابتدایی، تحقیق و نوشتن

در بخش دوم دوره ابتدایی، دانشگاهیان و تعاملات اجتماعی با پیش بینی سال های راهنمایی که در راه است، شروع به برخورد در سطحی بسیار بالاتر می کنند. این زمان می تواند زمان سختی برای دانش آموزان باشد، با تقاضاهای بیشتر در کلاس درس.

منبع

یادآوری حقایق: مدارس بزرگ به خاطر سپردن حقایق را به عنوان یک مهارت مهم برای یک دانش آموز کلاس چهارمی ذکر می کنند. انتظار می رود کودکان در این سن شروع به مطالعه برای آزمون ها کنند، مهارت ها و انضباطی را توسعه دهند که آن ها را به آینده ای دور ببرد.

موضوعات تحقیق: همان طور که کودکان شروع به انجام پروژه های گروهی و فردی می کنند، مهارت های تحقیق نیز وارد بازی می شوند. در حالی که مطالعه فعال یکی از اجزای مهم این توانایی است، دانستن اینکه اطلاعات را از کجا به دست آورید نیز مفید است: از طریق کتابخانه یا اینترنت.

تبدیل شدن به یک نویسنده: مدرسی توصیه می کند از این زمان برای کمک به کودک خود به عنوان یک نویسنده استفاده کنید و به او اجازه دهید آنچه می نویسید را ببیند، اشتباه ات املایی و دستور زبان را اصلاح کند و کودک خود را تشویق کنید که از کامپیوتر برای خلق شاهکارهای نوشتاری خود استفاده کند.

این مهارت ها برای یک تجربه موفق در دوران راهنمایی ضروری هستند. کودکانی که در سال های آخر ابتدایی شروع به تلاش می کنند، ممکن است نیاز به کمک یک مربی حرفه ای داشته باشند تا آن ها را برای گام بعدی در فرآیند تحصیلی آماده کنند.

آماده سازی برای مدرسه راهنمایی (عادت های مطالعه، جامعه پذیری، خودآموزی):

در دوران راهنمایی، بسیاری از مهارت های تحصیلی کودک شما شکوفا شده است. اکنون زمان آن است که این مهارت ها را تقویت کنید و در عین حال به دانش آموز نوجوان خود کمک کنید تا با این چالش های اجتماعی و عاطفی مرحله به مرحله مقابله کند.

توسعه عادت های مطالعه: عادت های مطالعه با مهارت های سازمانی شروع می شوند که دانش آموز شما را تا آخر عمر تحصیلی همراهی خواهند کرد. سایت Education.com توصیه می کند که همه دانش آموزان راهنمایی یک برنامه ریز، پوشه تکالیف، تقویم و آدرس ایمیل برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.

اجتماعی شدن: در این سن، برای یک نوجوان مهم است که با خودش به عنوان یک فرد احساس راحتی کند و در عین حال احساس تعلق در یک گروه ایجاد کند. باشگاه ها، ورزش ها و دیگر فعالیت های فوق برنامه ممکن است به نوجوان کمک کند تا جایگاه خود را پیدا کند.

افزایش انضباط شخصی: دانش آموزان راهنمایی باید انضباط شخصی را بیاموزند، بدون اینکه والدین آن ها را برای تکمیل وظایف سرزنش کنند، به کاره ای روزمره و کاره ای مدرسه بپردازند. برای ارائه راهنمایی بدون اینکه خودتان مسئولیتی را به عهده بگیرید، به حجم کار فرزندتان توجه کنید.

در طول سال های مدرسه، برخی از والدین ممکن است با این ایده مواجه شوند که فرزندشان به سادگی برای پیشرفت به سطح بعدی آماده نیست. در حالی که نکات منفی زیادی در ارتباط با ایده عقب نگه داشتن کودک وجود دارد، عواملی وجود دارند که ممکن است تصمیم به نگهداری را تضمین کنند.

قانون رایت توضیح می دهد که کودکان بازمانده از تحصیل به احتمال زیاد قبل از فارغ التحصیلی از مدرسه خارج می شوند. با این حال، کسانی که بدون آمادگی از مدرسه خارج می شوند ممکن است سال بعد از سطح ناامیدی خود فراتر روند.

سال های تحصیلی پر از نقاط عطف، روابط و فرصت های یادگیری است. با اطمینان از اینکه فرزند شما برای هر مرحله از این فرآیند آماده است، می توانید مطمئن باشید که به دانش آموز جوان شما بیش ترین شانس موفقیت داده می شود.

بیشتر مطالعه کنید

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا