متفرقه

چگونه یک کتاب بنویسیم: راهنمای نهایی

همه ما یک ایده عالی برای نوشتن در درون خود داریم. می توان در ابتدا اینکار را با وبلاگ نویسی شروع کرد. منبع–  در واقع، بیشتر ما رویای یادگیری نحوه نوشتن را داریم.

تصور می کنیم نوشتن یک کتاب پرفروش چگونه زندگی ما را تغییر می دهد. چگونه باعث پیشرفت شغلی ما خواهد شد. چگونه در موضوعی که از آن لذت می بریم، ما را به یک مرجع تبدیل می کند.

یک نظرسنجی در سال 2021 که برای ماه ملی رمان نویسی انجام شد، نشان داد که 54 درصد از مردم دوست دارند کتابی درباره داستان زندگی خود بنویسند. اما، تنها 15٪ توانسته اند شروع کنند و هنوز هم برای به پایان رساندن تلاش بیشتری دارند.

حقیقت این است که بسیاری از ما واقعاً به مرحله نوشتن نمی رسیم.

ایده‌ها، افکار و داستان‌های حماسی که می‌خواهیم بگوییم به دلیل ناتوانی در عمل به این رویا به نتیجه نمی‌رسند.

این ناتوانی در عمل می‌تواند به‌عنوان بلوک نویسنده ظاهر شود، اما می‌تواند عمیق‌تر در باورهای محدودکننده مرتبط با آمادگی یا سندروم فریبنده ریشه داشته باشد.

به‌عنوان یک نویسنده پرفروش نیویورک تایمز با کتاب‌های متعدد منتشر شده، می‌دانم که برداشتن اولین قدم برای شروع نوشتن چقدر می‌تواند سخت باشد.

من همچنین می دانم که شما می توانید هر چیزی را که در ذهن خود دارید انجام دهید. زمانی که بدانید چگونه کتاب بنویسید و ابزار و پشتیبانی مناسب برای گذراندن مراحل نوشتن کتاب داشته باشید، رویاهای شما برای نوشتن اولین کتاب می تواند محقق شود.

از راهنمای نگارش و انتشار کتاب زیر از 12 مهم ترین قدمی که می توانید برای برنامه ریزی، تولید و راه اندازی کتاب خود بردارید، استفاده کنید.

چرایی خود را بیابید: دلایلی برای نوشتن کتاب

اگر ایده خوبی برای کتاب دارید، باید آن را بنویسید. به همین سادگی.

نه تنها با به اشتراک گذاشتن آثار خود به خوانندگان آینده خود آسیبی می رسانید، بلکه از دستیابی به پتانسیل کامل خود نیز جلوگیری می کنید.

با یادآوری دلیل نوشتن کتاب، از طریق فرآیند نوشتن انگیزه خواهید داشت. چرا شما چیست؟

در اینجا فقط چهار دلیل مورد علاقه من وجود دارد که چرا باید اولین کتاب خود را بنویسید و چگونه نوشتن زندگی شما را به روشی که حتی تصورش را هم نمی کردید تغییر می دهد:

  • نوشتن یک کتاب فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن مطالب معنادار با شما فراهم می کند.
  • نوشتن کتاب راهی برای کمک به دیگران برای بهبود زندگیشان است.
  • نوشتن کتاب یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن اعتبار پایدار است.
  • نوشتن یک کتاب به شما کمک می کند تا بفهمید که هستید و احساسات خود را شعله ور کنید.

این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟ بنابراین سوال اصلی این است که “چرا افراد بیشتری شروع به نوشتن نمی کنند؟”

پاسخ دادن به این سوال سختی است، اما من معتقدم بیشتر آن به جهت یا فقدان آن مربوط می شود.

برای اکثر مردم، نوشتن و انتشار یک کتاب ممکن است کاری غیرقابل حل به نظر برسد. فهمیدن اینکه چگونه هنگام نوشتن کتاب خود با انگیزه بمانید، می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر فرآیندها و راهنماهای مناسب را نداشته باشید.

با این حال، درست مانند هر کار به ظاهر غیرقابل حل دیگری، سفر از آغاز تا پایان به بهترین وجه یک مرحله در یک زمان انجام می شود. از طریق تمرین منظم و متمرکز نوشتن، می توانید شروع به قرار دادن قلم روی کاغذ برای جمع آوری قطعه خود با یک فرآیند گام به گام، یک صفحه در یک زمان کنید.

فضای نوشتن خود را تنظیم کنید

یکی از مهم ترین مراحل نوشتن کتاب قبل از اینکه هر کلمه ای را روی کاغذ بیاورید شروع می شود. برای تنظیم یک فضای نوشتاری مناسب وقت بگذارید تا هر جلسه نوشتن بتواند سازنده باشد.

همانطور که یک فضای نوشتاری اختصاصی ایجاد می کنید، هدف شما به حداقل رساندن حواس پرتی و به حداکثر رساندن الهام است.

اگر اتاق یدکی دارید، آن را به فضای نوشتاری اختصاصی خود تبدیل کنید. اگر این کار را نمی کنید، فضایی را پیدا کنید که راحت و تا حد امکان عاری از حواس پرتی باشد.

برخی از نویسندگان موفق نوشتن را در فضاهای عمومی مانند کافی شاپ ها، کتابخانه ها یا پارک ها ترجیح می دهند. صدای سفید کافی شاپ ها می تواند ذهن شما را روی نوشته هایتان متمرکز کند. نوشتن کتاب در کتابخانه می تواند از حواس پرتی تلفن همراه یا حضور در خانه جلوگیری کند. یک منطقه در فضای باز نه تنها نور طبیعی طبیعی را به شما می دهد، بلکه قرار گرفتن در میان طبیعت نیز می تواند الهام بخش باشد.

بهترین مکان نوشتن برای شما یک انتخاب شخصی است، و اگر متوجه شدید که نیاز به استراحت از محیط معمول نوشتن خود دارید، همیشه نباید همان مکان باشد.

اگر فضای نوشتاری اختصاصی خود را در خانه تنظیم می کنید، یک میز و صندلی پشتیبانی اضافه کنید. یک میز نشستن و یک صندلی ارگونومیک می تواند با اثرات نشستن طولانی مدت مقابله کند و شما را به فضای نوشتن دعوت کند.

لمس های کوچک مانند افزودن گیاهان به شما کمک می کند تا محیطی الهام بخش برای نوشتن ایجاد کنید. آثار هنری، عکس‌ها یا کتاب‌های مورد علاقه خود را اضافه کنید، اما آن را ساده نگه دارید. شما می خواهید که هر یک از جلسات نوشتن شما سازنده و بدون حواس پرتی باشد.

بسیاری از نویسندگان موفق نوشتن در رایانه را ترجیح می دهند در حالی که دیگران همیشه با قلم و کاغذ شروع می کنند. شما ممکن است شروع به نوشتن در دفترچه یادداشت خود در کافی شاپ کنید و یادداشت های خود را به لپ تاپ خود منتقل کنید. اگر کارآمدتر هستید که تمام زمان نوشتن خود را با صفحه کلید صرف می کنید، این کار را انجام دهید.

نرم افزار کتاب نویسی می تواند به شما در ساده سازی روند نوشتن کمک کند. زمان نوشتن شما را با ابزارهای مفیدی مانند غلط‌گیر املا، ذخیره خودکار، ابزارهای دستور زبان، بررسی سرقت ادبی و روش‌هایی برای سازماندهی فصل‌هایتان کاهش می‌دهد.

برخی از نرم افزارهای کتاب نویسی دارای ویژگی های بهره وری داخلی هستند که به شما کمک می کند از حواس پرتی دور بمانید. دیگران می توانند به شما در انتشار کتابتان کمک کنند. اگر تصمیم دارید از نرم افزار کتاب نویسی استفاده کنید، نرم افزاری را انتخاب کنید که کاربر پسند باشد و نیازهای شما را برآورده کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا