متفرقه

راه های کاربردی برای مطالعه بهتر

1. خودتان را امتحان کنید

دانش‌آموزان همچنین باید از آزمون‌های معلمان، در کتاب‌های درسی یا برنامه‌هایی مانند Quizlet استفاده کنند تا توانایی خود را برای حفظ و به خاطر آوردن اطلاعات بهبود بخشند. دکتر ریگان گورونگ، استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی اورگان، می‌گوید: حتی اگر دانش‌آموزان در این آزمون‌ها پاسخ نادرست بدهند، کار می‌کند. او می‌گوید: «حتی فرآیند تلاش و شکست بهتر از تلاش نکردن است. “فقط تلاش برای بازیابی چیزی به شما کمک می کند آن را در حافظه خود محکم کنید.”

گورونگ رویکردهای مختلف برای استفاده از کوییزها را در ۹ دوره روانشناسی مقدماتی در سراسر کشور مورد بررسی قرار داد. در این مطالعه، محققان با مربیانی که موافق شرکت در شرایط مختلف بودند، کار کردند. برخی از آن ها از دانش آموزان می خواستند که یک بار کوییزهای فصل را تکمیل کنند در حالی که دیگران از آن ها می خواستند که هر کوییز را چندین بار بگذرانند. همچنین، به برخی از دانشجویان گفته شد که تمام سوالات فصل را در یک مهلت قبل از امتحان تکمیل کنند، در حالی که انتظار می رفت دیگران با مهلت های ملاقات در طول دوره سوالات خود را تکمیل کنند.

اگرچه تلاش و شکست در آزمون‌های تمرینی ممکن است یک استراتژی مطالعه موثر باشد، دکتر نیت کورنل، استاد روان‌شناسی از کالج ویلیامز در ماساچوست، نسبت به انتخاب دانش‌آموزان برای یادگیری این روش تردید داشت، زیرا بسیاری از مردم ذاتاً دوست ندارند مسائل را اشتباه بگیرند. او مشتاق بود تا بررسی کند که آیا امکان ایجاد یک استراتژی تمرین بازیابی وجود دارد که شانس دانش‌آموزان را برای دریافت پاسخ صحیح بدون به خطر انداختن کیفیت یادگیری افزایش دهد. برای آزمایش این احتمال، او مطالعه‌ای را رهبری کرد که در آن شرکت‌کنندگان سعی کردند جفت‌های کلمه‌ای مانند «ایده: جستجوگر» را به خاطر بسپارند. هدف این بود که بعد از دیدن کلمه اول، کلمه دوم را به خاطر بسپاریم. دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه مجدد همه جفت‌ها یا با خودآزمایی با گزینه‌های مختلف برای نکات، تمرین را انتخاب کنند – دو یا چهار حرف از کلمه دوم را در جفت ببینند یا اصلاً حرفی نداشته باشند (تحقیق شناختی: اصول و مفاهیم، جلد). . 4، 2019).

بیشتر دانشجویان خودآزمونی را بر بازخوانی ترجیح می دادند، و نتایج نشان داد که حتی با اشارات، گروه خودآزمون در آزمون نهایی کلمات بهتر از گروه بازخوانی عمل می کردند. کورنل می گوید: این یک وضعیت برد – برد است؛ زیرا تکنیکی که بیش ترین کارایی را داشت، تکنیکی بود که آن ها از آن لذت می بردند.

کورنل می‌گوید حتی مهم‌تر از آن، دانش‌آموزان فکر می‌کنند وقتی در حین تمرین به درستی پاسخ می‌دهند، در حال یادگیری مؤثرتری هستند، به این معنی که در صورت وجود نکات، انگیزه بیشتری برای امتحان کردن تمرین بازیابی خواهند داشت. برای اعمال این استراتژی، او پیشنهاد می کند نکاتی را به فلش کارت ها یا آزمون های خود تولید شده، مانند حرف اول پاسخ یا یکی از کلمات در یک تعریف، اضافه کنید.

اینجا را بخوانید تا با آموزش روش مطالعه و کتاب خواندن به کودکان آشنا شوید.

2. آن را مخلوط کنید

محققان همچنین فواید بالقوه «interleaving» یا مطالعه برای دوره های مختلف در یک جلسه مطالعه را بررسی کرده اند (مجله روانشناسی تجربی: کاربردی، جلد 23، 4 نوامبر 2017). به عنوان مثال، دانش‌آموزان می‌توانند به جای اختصاص دو ساعت به مطالعه برای امتحان روانشناسی، از این زمان برای امتحانات دروس روانشناسی، زیست‌شناسی و آمار استفاده کنند. چند روز بعد، دانش‌آموزان می‌توانستند در طول یک دوره زمانی دیگر دوباره برای همان دوره‌ها مطالعه کنند. بیورک می‌گوید: «این استراتژی، در مقابل مسدود کردن مطالعه توسط دوره، به طور طبیعی فاصله‌گذاری را معرفی می‌کند، بنابراین دانش‌آموزان بازیابی اطلاعات را در طول زمان تمرین می‌کنند.

آرون ریچموند، دکترای روانشناسی تربیتی و توسعه انسانی در دانشگاه دولتی متروپولیتن در دنور می گوید: اما تحقیقات در مورد درهم تنیدگی نتایج متفاوتی داشته است. ریچموند می گوید: اگر مفاهیم دو موضوع بیش از حد با هم همپوشانی داشته باشند، این امر می تواند در یادگیری اختلال ایجاد کند. اما شیمی و آشنایی با روانشناسی به قدری متفاوت است که تداخل ایجاد نمی کند.

3. مشخص کنید که چه چیزی برای شما مفید است

توانایی ارزیابی موثر رویکرد فرد به یادگیری و سطح دستیابی به عنوان توانایی فراشناختی شناخته می شود. پل پن، دکترا، مدرس ارشد بخش روانشناسی در دانشگاه لندن شرقی و نویسنده کتاب، می‌گوید: تحقیقات نشان داده است: «وقتی افراد در یادگیری موضوعی جدید هستند، برداشت‌های ذهنی آن‌ها از میزان دانسته‌هایشان بیشتر است.» کتاب 2019 “روانشناسی مطالعه موثر.”

او می گوید: اگر تصور شما از یادگیری زیاد باشد، انگیزه کمی برای نگاه کردن به نحوه نزدیک شدن به یادگیری دارید.

برای افزایش آگاهی در مورد ارزش استراتژی های مطالعه صحیح، مدیران دانشگاه سامفورد در آلاباما از استاد روانشناسی استفن چو، دکترا، دعوت کردند تا در طول یک همایش سالانه در هر ترم پاییز، با دانشجویان سال اول در مورد این موضوع صحبت کنند. او با اینکه یک مطالعه ارزیابی بود، متوجه شد که این سخنرانی باعث تغییرات فوری در باورها و نگرش ها در مورد مطالعه می شود، اما تغییر طولانی مدت کم بود.

او برای ارائه یک منبع در دسترس، مجموعه‌ای از پنج ویدیوی ۷ دقیقه‌ای را در مورد باورهای غلط رایج در مورد مطالعه، نحوه بهینه‌سازی یادگیری و موارد دیگر راه‌اندازی کرد. استادان در سراسر مدرسه فیلم ها را به عنوان کار کلاسی مورد نیاز تعیین می کنند و این فیلم ها 3 میلیون بار در سراسر جهان توسط دانشجویان دبیرستان، کالج و پزشکی مشاهده شده است.

در حالی که این شکل از آموزش در مورد مطالعه تا حدودی نادر است، محققان روانشناسی خوش بین هستند که این امر می تواند در سال های آینده رایج تر شود. کارپیکه می گوید: اکنون بحث های بسیار بیشتری نسبت به ۱۰ سال پیش در میان معلمان در مورد علم یادگیری وجود دارد. اغلب دانش آموزان نمی دانند چگونه به طور موثر درس بخوانند و معلمان به طور فزاینده ای مشتاق تغییر آن هستند.

نکات تکمیلی برای مطالعه بهتر

  • داشتن استراحت های منظم
  • حفظ انگیزه
  • خوردن میان وعده های مفید برای مغز
  • استفاده از نسخه چاپی کتاب ها
  • گوش دادن به موسیقی – منبع
  • انجام ندادن چند کار به صورت همزمان
  • مقدار زیادی آب بنوشید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا