سفر و گردشگری

معرفی انواع مختلف گردشگری در جهان

گردشگری یتیم خانه

گردشگری یتیم خانه، عملی است که گردشگران به کمک به اداره یتیم خانه ها کمک می کنند. گردشگران می توانند وقت خود را به صورت داوطلبانه اختصاص دهند یا می توانند منابع فیزیکی و مالی را در اختیار پرورشگاه قرار دهند. گردشگری یتیم خانه بیشتر در کشورهای در حال توسعه برجسته است و اخیراً تبلیغات منفی در مورد مناسب بودن داوطلبان صورت گرفته است. گردشگری یتیم خانه یکی از بحث انگیزترین انواع گردشگری است.

گردشگری بیش از حد

همانطور که توسط سازمان جهانی گردشگری تعریف شده است، گردشگری بیش از حد عبارت است از «تاثیر گردشگری بر یک مقصد یا بخش‌هایی از آن، که به‌شدت بر کیفیت زندگی درک شده شهروندان و/یا کیفیت تجارب بازدیدکنندگان تأثیر منفی می‌گذارد». گردشگری بیش از حد نتیجه افزایش تعداد گردشگران در یک منطقه خاص است. مقاصدی که از توریسم بیش از حد آسیب دیده اند عبارتند از خلیج مایا در تایلند، بارسلون، ماکو پیچو و کوه اورست. در برخی موارد تلاش‌هایی برای معکوس کردن یا کاهش آسیب‌های ناشی از گردشگری با محدود کردن تعداد گردشگران، افزایش مالیات یا بستن جاذبه‌ها صورت گرفته است. گردشگری بیش از حد یکی از انواع گردشگری است که در سراسر جهان مورد انتقاد قرار گرفته است.

گردشگری پکیج

گردشگری بسته به تعطیلات سازماندهی شده ای اطلاق می شود که به موجب آن اجزای منفرد با هم ترکیب شده و به عنوان محصول بسته بندی شده فروخته می شوند. به طور سنتی چنین تعطیلاتی توسط یک اپراتور تور سازماندهی می شود و شامل اسکان، حمل و نقل و ترانسفر می شود. با این حال، امروزه بسته‌های پست مدرن افزایش یافته است، که شامل اجزای مختلفی است که با هم بسته‌بندی شده‌اند تا متناسب با نیازهای اشکال گردشگری خاص، به عنوان مثال بسته‌های گردشگری داوطلبانه. همچنین تعداد فزاینده ای از مردم وجود دارد که تصمیم می گیرند تعطیلات خود را با استفاده از بسته بندی پویا سازماندهی کنند. گردشگری بسته سنتی یکی از معدود انواع گردشگری است که در سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است، زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال تجربیات جایگزین و خاص هستند.

گردشگری بشردوستانه

گردشگری بشردوستانه به عمل نیکوکاری از طریق گردشگری اشاره دارد. مفهوم بشردوستانه مسافرتی که بیشتر از طریق شرکت های بزرگ دیده می شود، اکنون در بین افراد نیز رایج شده است. بشردوستانه سفر به کسب و کارها یا افراد این امکان را می دهد تا اهداف خیریه ای را که یا به هم مرتبط هستند یا در طول سفر آنها انجام دهند یا ترویج کنند. گردشگری بشردوستانه یکی از انواع گردشگری است که در سال های اخیر رواج آن افزایش یافته است.

گردشگری قطبی

گردشگری قطبی به گردشگری اطلاق می شود که در مناطق قطب شمال و قطب جنوب انجام می شود. به طور کلی بر مفهوم حفظ و پایداری متمرکز است. این یکی از بحث برانگیزترین انواع گردشگری است زیرا بازدید از این منطقه عموماً تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی دارد.

گردشگری عکاسی

گردشگری عکاسی عبارت است از بازدید از یک مقصد خاص با هدف ثبت آن در دوربین. این شاخه از گردشگری با علاقه خاص اغلب با مقاصد دیدنی مرتبط است که گردشگران به دلیل ظاهر منحصر به فرد، تصاویر غیرمعمول یا علایق شخصی خود می خواهند از آنها عکس بگیرند. دامنه عکاسی از مناظر، آثار هنری، تصاویر فرهنگی، حیات وحش، غذا و معماری متفاوت است. گردشگری عکاسی یکی از سرگرم کننده ترین انواع گردشگری است که می توان در آن شرکت کرد و به ثبت تمام آن خاطرات فوق العاده کمک می کند!

گردشگری زیارتی

گردشگری زیارتی شاخه ای از گردشگری مذهبی است. این شامل انجام یک سفر زیارتی است که ممکن است تنها هدف سفر شخص یا بخشی از یک تجربه تعطیلات گسترده تر باشد. زیارت های مذهبی محبوب شامل مکه در عربستان سعودی، شهر واتیکان در رم و دیوار غربی در اسرائیل است. گردشگری زیارتی یکی از معدود انواع گردشگری است که بر مذهب تمرکز دارد.

گردشگری تفریحی

گردشگری لذت اشاره به حس لذت دارد. یکی از انواع گردشگری است که حول محور جستجوی شادی، رضایت و لذت است که از طریق سفر و تلاش های مبتنی بر گردشگری حاصل می شود. گردشگری تفریحی می تواند بیشتر انواع گردشگری را در بر گیرد.

گردشگری پوکمون-گو

گردشگری Pokemon-Go در پاسخ به انتشار بازی واقعیت افزوده در سال 2016 به وجود آمد. از طریق مشارکت با UNWTO، Niantic (توسعه دهنده) به ترویج سفرهای جهانی کمک کرد، به موجب آن گیمرها به جستجوی شخصیت ها در طیف وسیعی از مکان ها در سراسر جهان می پرداختند. . در حالی که در سال 2016 شاهد انفجار این پدیده بازی بودیم، محبوبیت آن از آن زمان کاهش یافته است، به این معنی که این یکی از معدود انواع گردشگری است که در سال های اخیر کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا