متفرقه

روش کشف علایق و سرگرمی ها در سن بالای 40 سال

ما در مورد سگ‌های قدیمی و ترفندهای جدید مطمئن نیستیم، اما برای انسان‌های در سن معین، این علم روشن است: مبتدی بودن یک راه کاملاً عالی برای تیزبینی و قوی ماندن است. از هشت زن که در 40 سالگی و بعد از آن مهارت‌های جدیدی کسب کرده‌اند، بیاموزید و برای اقدام بعدی خود را گرم کنید. شناخت افراد از چهره

دفعه بعد که به این فکر افتادید که «من خیلی پیرتر از آن هستم که آن را امتحان کنم»، برنادت مورفی، 58 ساله، نویسنده و گربه ترسناکی را در پارک سیتی، یوتا، در نظر بگیرید. در اواخر دهه 40، او برای تحقیق در مورد یک رمان به مدرسه موتور سواری رفت و در نهایت داستان خود را بازنویسی کرد. پس از “زندگی آرام به عنوان یک مادر، همسر و استاد”، او با یکی از دوستانش به یک سفر موتوری متحرک رفت و غواصی، دوچرخه سواری در کوهستان، یخ نوردی و آواز را یاد گرفت. مورفی می‌گوید که با هر تلاشی که انجام می‌دهد، “عمیق می‌کند تا شجاعت پیدا کند” – حرکتی که به او کمک کرده تا در مشکلاتی از جمله طلاق، مرگ پدرش و از دست دادن دخترخوانده‌اش به سرطان سینه بگذرد. او توضیح می‌دهد: «وقتی چیزهایی را تمرین می‌کنم که مرا می‌ترسانند، در مقابله با چالش‌ها زیرک‌تر هستم. “من یاد گرفته ام که با ناراحتی راحت باشم.”

علاوه بر ایجاد انعطاف‌پذیری و (در برخی فعالیت‌ها) قدرت بدنی، یادگیری چیزهای جدید چابکی ذهنی را تقویت می‌کند. تا اواسط دهه 1990، ما معتقد بودیم که سلول‌های مغز به مرور زمان می‌میرند و هرگز جایگزین نمی‌شوند. دکتر سانجی گوپتا، جراح مغز و اعصاب و خبرنگار ارشد پزشکی CNN می گوید: «اکنون ما چیزهای متفاوتی می دانیم. “مغز در طول زندگی پلاستیکی باقی می ماند و می تواند در پاسخ به تجربیات شما دوباره سیم کشی کند.” آخرین کتاب او، Keep Sharp: Build a Better Brain در هر سنی (16.09 دلار، amazon.com)، شواهدی را ترکیب می‌کند که تمرینات ذهنی منظم، نورون‌ها و اتصالات عصبی جدیدی را ایجاد می‌کنند –

Most residential brokers may be women, but inequality is still prevalent in  the real estate industry

فرآیندی به نام neuroplasticity – و کاهش شناختی را کند یا از آن جلوگیری می‌کنند. در واقع، یک مطالعه در سال 2019 توسط ریچل وو، روانشناس دانشگاه کالیفرنیا-ریورساید، نشان داد که افراد 58 تا 86 ساله که در کلاس‌هایی مانند عکاسی، نقاشی، و اسپانیایی به طور همزمان شرکت کرده‌اند و همچنین بزرگسالان میانسال (که برخی از آنها 30 سال جوان‌تر بودند) امتیاز کسب کردند. در آزمون‌های شناختی پس از آن – و گزارش کردند که احساس می‌کنند دوباره درگیر هستند و نسبت به سال‌های گذشته توانایی یادگیری بیشتری دارند. رشد شناختی بزرگسالان قابل دستیابی است، دکتر وو اصرار دارد: “این فقط به زمان و فداکاری نیاز دارد.” و شاید یک الگو باشد. فقط آن را از این زنان بگیرید.

تبدیل به یک دونده

میشا دیاز حداد، 50 ساله، مدیر کل تحریریه لیوینگ، می‌گوید: درک اینکه توانایی انجام کارهایی را دارید که فکر نمی‌کردید دارید، نیرومند است. او هرگز خود را ورزشکار نمی دانست، اما سه سال پیش، وقتی زنی در باشگاه کتابخوانی اش از آماده شدن برای 10K صحبت کرد، حداد می گوید: “این برای من جذاب بود؛ او شبیه من بود نه شبیه یک ورزشکار.” به دنبال برنامه آموزش آنلاین Couch to 5K، حداد شروع به دویدن تدریجی طولانی‌تر کرد. برگزاری یک رویداد سازماندهی شده برای آموزش او را متعهد نگه داشت. او دو 5K را در سال اول خود تکمیل کرد و همچنان به دنبال چالش‌های جدید است، مانند دویدن شبانه 6.4K “ماه کامل”. محرک دیگر: مشاهده اینکه چگونه دویدن – یکی از مؤثرترین راه‌ها برای بهبود سلامت قلب، تقویت استخوان‌ها و حفظ ذهن مشتاق – انرژی او را افزایش داد.

کریستین برک، معاون ارشد نیویورک رود رانرز، می‌گوید در هر سنی، قبل از شروع یک ورزش جدید توسط پزشک معاینه شوید. سپس کفش‌های خوب پیدا کنید—اکثر فروشگاه‌های دونده راهنمایی‌های متخصص ارائه می‌دهند. انجام حرکات کششی قبل و بعد از آن بسیار مهم است، به خصوص برای افراد مسن، که می توانند کشش رباط ها و تاندون های خود را کاهش دهند و مستعد آسیب باشند. (برک حرکات کششی مانند لانژ یا اسکوات را برای بیدار کردن ماهیچه‌ها قبل از خواب، و کشش‌های ایستا برای تسکین عضلات سفت را بعد از آن پیشنهاد می‌کند.) در نهایت، بورک می‌گوید: «جامعه‌ای برای ایجاد انگیزه و مسئولیت‌پذیری پیدا کنید». فهرست راهنمای Road Runners Club of America را برای گروه‌های محلی بررسی کنید.

یک روش باغبانی منحصر به فرد را در خود تقویت کنید:

باغبانی فواید جسمی و روحی فراوانی را به همراه دارد: با ورزش‌های متوسط ​​مانند شنا یا پیاده‌روی، ماهیچه‌ها و استقامت را افزایش می‌دهد، و همه این برنامه‌ریزی‌های خوش‌بینانه و علف‌کشی مراقبه‌ای می‌تواند استرس، افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. به علاوه، یک مطالعه نشان داد افرادی که محصولات خود را تولید می کنند، کمتر دچار اضافه وزن می شوند. تقویت حافظه بلند مدت

با کاشت یک سبزی یا گلی که دوست دارید شروع کنید. ربکا کارپنتر، 50 ساله، که برای اولین بار حدود 10 سال پیش برای اولین بار در پاسیو منطقه DC خود گوجه‌فرنگی کرد تا سعی کند پسرش سالم غذا بخورد، می‌گوید: وقتی رشد کرد، احساس اعتماد به نفس و الهام برای انجام کارهای بیشتر خواهید داشت. ، خیلی بیشتر. او در ادامه گواهینامه استاد باغبانی را به دست آورد، شغل شرکتی خود را رها کرد و شرکت Sprout را راه‌اندازی کرد، یک شرکت مستقر در ویرجینیا که باغ‌های سبزیجات ارگانیک ایجاد می‌کند و به مردم آموزش می‌دهد که چگونه محصولات خود را پرورش دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا