متفرقه

راهنمای قدم به قدم برای بازی با کودکتان

در فهرست کارهای والدین کارهای زیادی وجود دارد، و بازی با فرزندتان همیشه به اوج نمی رسد. اما بازی برای رشد کودک شما مهم است، و پایین آمدن در سطح او تا چند دقیقه مسخره کردن، در واقع می تواند مقداری از استرس روز شما را کاهش دهد. این یک برد-برد است. ما به والدین و کارشناسان مراجعه کردیم تا بهترین راه‌ها برای تفریح ​​با فرزندتان را در هر سنی کشف کنیم. اندازه شکم در ماههای مختلف بارداری در بهترین کودک توضیح داده شده است.

چگونه با کودک پیش دبستانی بازی کنیم؟

ایستگاه تخیل: بچه های این سن عاشق لباس پوشیدن، تظاهر به موجودات خارق العاده یا ایفای نقش هایی مانند معلم یا فضانورد هستند. این نوع بازی واقعاً به یک شریک نیاز دارد و کودک شما از دیدن شما که شخصیت جدیدی به خود می‌گیرید را دوست خواهد داشت. (نکته: هنگام بازی دکتر، همیشه بیمار بودن را انتخاب کنید—شما می توانید دراز بکشید!) همچنین می توانید از بلوک ها برای ساختن سازه هایی برای خفگی، عروسک ها یا ماشین ها با هم استفاده کنید.

آمادگی مدرسه: چه کسی می تواند در برابر کوبیدن چیزهایی مانند خمیر بازی و ماسه جنبشی با انگشتان خود مقاومت کند؟ این یک راه عالی برای کار بر روی مهارت های حرکتی ظریف است که به کودک شما در شروع دستخط کمک می کند. و این یک راه ساده برای والدین برای کاهش استرس نیز است – می‌توانید در حین نشستن کمی از خود فاصله بگیرید و مارها را بیرون بیاورید یا برای یکدیگر غذای وانمودی درست کنید. چگونه با بچه ها بازی کنیم؟

آنها را سر کار بگذارید: به گفته Vlietstra، کودکان پیش دبستانی تمایل دارند احساس کنند که عضوی ارزشمند از خانواده هستند. از آن‌ها بخواهید در کارهای خانگی مانند جوراب یا پارچه دستشویی به شما کمک کنند. ساختن یک بازی از آن – شاید با مسابقه دادن برای اینکه ببینیم چه کسی می‌تواند سریع‌ترین انبوه خود را جمع کند – راهی عالی برای آموزش دادن به آنها کمک کننده بودن و لذت بردن است.

به سطح آنها برسید: Vlietstra خاطرنشان می کند: بچه ها می توانند در این سن واقعاً به چیزهایی که دوست دارند وارد شوند. “یادگیری زبان چیزی که آنها به آن علاقه دارند – مانند نام شخصیت های Paw Patrol – چیزی برای صحبت کردن در اختیار شما قرار می دهد.” مانند همه مردم، بچه های جوان می خواهند که ما به زندگی آنها علاقه مند باشیم.

آماده برای سر و صدا کردن: از افزایش دادن خانه های ناهموار با کودکان پیش دبستانی نترسید. نیومن می‌گوید: «بازی کشتی از منظر حسی و همچنین از منظر اجتماعی و عاطفی واقعاً خوب است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا احساسات مخدوش را رها کنند.

بگذارید رهبری کنند: در بازی های تخیلی، به کودک پیش دبستانی اجازه دهید مسئولیت را به عهده بگیرد. این به آن‌ها نشان می‌دهد که برای ایده‌شان ارزش قائل هستید – اما اگر آنها گیر کردند یا پیشنهاداتی را برای انجام دادن درخواست کردند، اشتباه نیست که دو یا سه گزینه به آنها بدهید.

چگونه با کودک مدرسه ای خود بازی کنید

پوزیتانو توضیح می‌دهد: «اکنون که بچه‌ها در محیط مدرسه هستند، جایی که باید قوانین را یاد بگیرند، مجذوب بازی‌هایی با قوانین می‌شوند.» کارت‌ها یا بازی‌های رومیزی را بیرون بکشید یا در یک بازی فیزیکی مانند برچسب شرکت کنید.

شل شدن: از آنجایی که بچه ها در بیشتر ساعات روز در محیطی ساختاریافته هستند، چه در مدرسه و چه در فعالیت های فوق برنامه، بازی با آنها با استفاده از اسباب بازی های باز مانند LEGO®، عروسک ها یا Playmobil، جایی که شما با هم دنیاهای تخیلی می سازید، به آنها اجازه می دهد که باشند. پوزیتانو می‌گوید آزادانه خلاقیت خود را کشف کنند. Adjeleian همچنین توصیه می‌کند که یک استراحت بدنی انجام دهید که در آن با هم در آشپزخانه می‌رقصید یا یک بازی فوتبال داخلی ۱۰ دقیقه‌ای انجام می‌دهید.

بازی در حال اجرا!: اگر کودک شما به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند است، وقت بازی کردن، حتی برای چند دقیقه، همچنان به عنوان بازی به حساب می‌آید، زیرا به شما فرصتی می‌دهد تا ببینید چه می‌کند، با او درگیر شوید و نشان دهید. شما به آنچه آنها لذت می برند اهمیت می دهید. بزرگتر Vlietstra یکی از طرفداران Minecraft است، بنابراین او وقت گذاشته تا اصول اولیه نحوه عملکرد بازی را بیاموزد و با او در مورد آنچه که او خلق می کند چت کند. او می‌گوید: «اگر او یک موزه هنری در Minecraft ساخته باشد، ممکن است لحظه‌ای باشد که در مورد هنر صحبت کنیم. شما همچنین می توانید در سرگرمی شرکت کنید.

سخت بازی کنید: اسکیت سواری، توباگان، بسکتبال، تنیس یا هر فعالیت بدنی دیگری که از آن لذت می برید، امتحان کنید. احساس نکنید که نیازی به آسان کردن آنها نیست: بچه‌های این سن در واقع با رقابت رشد می‌کنند و فعالیت‌هایی که دارای ورودی حسی زیاد هستند، راهی عالی برای بچه‌ها است تا انرژی خود را متمرکز کنند و بعد از آن احساس آرامش و رضایت کنند.

علایق خود را به اشتراک بگذارید: به گفته هوسون، همانطور که بچه ها بزرگ می شوند، می توانید سرگرمی های خود را نیز با آنها به اشتراک بگذارید، مانند پخت و پز، بافتنی یا تعمیر ماشین. در حالی که در جوانی پیروی از علایقشان بسیار مهم است، وقتی بزرگ می‌شوند، آنها را وادار به امتحان کردن چیزی کنیم که لزوماً وظیفه آنها نیست، اما برای کسی که دوستش دارند مهم است، مهارت‌های رابطه سالم را ایجاد می‌کند، مانند سخاوتمند بودن. و با ملاحظه (البته، اگر در نهایت از آن متنفر شدند، آنها را مجبور نکنید.)

زیاده‌روی نکنید: زمان بدون ساختار در این سن ضروری است، هیوسون خاطرنشان می‌کند، بنابراین سعی کنید در برنامه بچه‌هایتان فضایی برای آن ایجاد کنید. “به عنوان بزرگسالان، وقتی آخر هفته ای داریم که در آن هیچ کاری انجام نمی دهیم، بسیار هیجان زده هستیم. ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است به بچه‌هایمان وقت بدهیم.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا