متفرقه

نکات اسپیکینگ تافل

در ادامه، بهترین نکات و استراتژی های تافل را برای بخش Speaking به شما توضیح می دهیم تا در روز آزمون از آن ها استفاده کنید. شنبه به انگلیسی

با افراد بومی انگلیسی صحبت کنید

تا حد زیادی بهترین راه برای تمرین مهارت های انگلیسی صحبت کردن، بیرون رفتن و صحبت کردن با افراد بومی انگلیسی است. (به عنوان یادآوری، انگلیسی زبان مادری هر کسی است که زبان اصلی او انگلیسی است، صرف نظر از اینکه در کجا به دنیا آمده و بزرگ شده است.) پدر به انگلیسی

اگر شخصاً زبان مادری انگلیسی را نمی شناسید، سعی کنید به دنبال گروه های زبانی در Meetup یا سایر پلتفرم های اجتماعی بگردید. با Meetup، بیشتر گروه‌ها می‌توانند رایگان بپیوندند و فرصتی سرگرم‌کننده برای اجتماعی شدن و تمرین زبان ارائه دهند. همچنین اگر در منطقه شما وجود ندارد، می‌توانید گروه مکالمه انگلیسی زبان خود را ایجاد کنید.

گزینه دیگر این است که آموزش چت تصویری آنلاین را به زبان انگلیسی انجام دهید. درس ها رایگان نیستند، اما می توانید معلم یا معلمی را انتخاب کنید که نرخ آن برای شما خوب باشد. وب‌سایت‌های معروفی که خدمات چت ویدیویی ارائه می‌دهند عبارتند از italki، Verbalplanet، و Live Lingua.

تلفظ را تمرین کنید

بخش بزرگی از بخش Speaking قابل درک بودن یا قابل درک بودن است. این بدان معناست که هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی باید همیشه از تلفظ واضح استفاده کنید.

اما این را بدانید: به خاطر داشتن لهجه امتیاز از دست نخواهید داد. حقیقت این است که بیشتر انگلیسی زبانان غیربومی تا حدی لهجه دارند و این کاملاً خوب است! با این حال، چیزی که خوب نیست این است که از شما خواسته می‌شود خودتان را تکرار کنید، یا وقتی کلمات انگلیسی خاصی را می‌گویید دچار سوءتفاهم می‌شوید.

برای کمک به تلفظ خود، پیشنهاد می‌کنم صداهای انگلیسی را که معمولاً برای افراد غیربومی سخت‌تر هستند، مرور کنید.

برای کمک بیشتر، سعی کنید ویدیوهای YouTube را تماشا کنید که تلفظ انگلیسی آنها بیشتر است، یا از یک انگلیسی زبان مادری بخواهید توضیح دهد که چگونه صداها و کلمات خاصی را که اغلب با آنها مشکل دارید تلفظ کنید.

پاسخ های خود را ثبت کنید

همانطور که برای سخنرانی تافل تمرین می کنید، پاسخ های خود را به موضوعات تافل اسپیکینگ ضبط کنید و سپس به آنها گوش دهید. اطمینان حاصل کنید که به مدت 45 تا 60 ثانیه در مورد هر موضوع صحبت می کنید (مطابق با محدودیت زمانی رسمی برای وظیفه Speaking خاص خود).

پس از پایان صحبت کردن، به ضبط خود گوش دهید و با استفاده از روبریک تافل اسپیکینگ خود را ارزیابی کنید. هدف شما باید این باشد که دید عینی تری نسبت به صداها و دستور زبانی که باید روی آنها کار کنید تا امتیاز Speaking بالاتری کسب کنید، ایجاد کنید.

همانطور که خود را درجه بندی می کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا به درخواست کاملا پاسخ می دهید؟

آیا شما واضح و آسان برای درک هستید؟

آیا به کلمات خود دست می زنید یا بیش از حد مکث می کنید؟

آیا اشتباهات گرامری زیادی مرتکب می شوید؟

اگر در تلاش برای امتیاز دادن به پاسخ های خود هستید، از یک انگلیسی زبان مادری بخواهید که آنها را برای شما نمره دهد و در مورد آنچه که می توانید بهبود دهید، بازخورد ارائه دهد.

به نمونه پاسخ های با امتیاز بالا گوش دهید

مطمئن نیستید که چگونه به یک اعلان سخنرانی تافل پاسخ دهید؟ سپس سعی کنید به نمونه پاسخ های با امتیاز بالا گوش دهید.

ETS چند نمونه از پاسخ‌های Speaking با کیفیت را از طریق مجموعه ویدیویی YouTube خود، “Inside the TOEFL Test” ارائه می‌کند. سه ویدیوی زیر هر شش نوع تکلیف Speaking را پوشش می‌دهند و هر کدام یک پاسخ واقعی را به درخواست تافل ارائه می‌دهند.

شماره 30: یک سرعت طبیعی را بیان و استفاده کنید

در طول تافل، پاسخ‌های خود را در میکروفون متصل به رایانه ضبط می‌کنید، بنابراین مطمئن شوید که به وضوح صحبت می‌کنید تا ارزیاب‌ها بتوانند بدون مشکل شما را درک کنند. این بدان معنی است که شما باید از تلفظ صحیح (به یاد داشته باشید، داشتن لهجه مشکلی ندارد، فقط تا زمانی که افراد بومی می توانند آنچه شما می گویید را بفهمند!) و همچنین از لحن طبیعی استفاده کنید.

نویز پس زمینه را نادیده بگیرید و صحبت کنید

در روز آزمون، سایر آزمون‌دهندگان در اتاق تست احتمالاً در همان زمان شما به بخش Speaking می‌رسند. این می تواند تمرکز بر آنچه می گویید و اینکه آیا به اندازه کافی بلند صحبت می کنید که ارزیاب ها بتوانند پاسخ های شما را بشنوند، دشوار کند.

نکته کلیدی در اینجا این است که صدای پس زمینه را نادیده بگیرید و کمی بلندتر از حالت عادی صحبت کنید. اجازه ندهید صداها شما را از کارهایتان منحرف کنند و نگران نباشید که آیا میکروفون شما صداهای سایر شرکت کنندگان در آزمون را می گیرد یا خیر – ارزیاب ها می دانند که مراکز آزمون می توانند بلند باشند!

تمام وقت صحبت کنید

در مکالمه تافل، شما 45 ثانیه برای صحبت در مورد وظایف 1 و 2 (وظایف مستقل) و 60 ثانیه برای صحبت در مورد وظایف 3-6 (وظایف یکپارچه) خواهید داشت.

اما این محدودیت‌های زمانی صرفاً حداکثر نیستند. در واقع، شما باید برای تمام مدت زمان صحبت کنید. اگر تمام زمانی را که برای صحبت کردن در اختیار دارید مصرف نکنید، احتمالا امتیاز از دست خواهید داد. بنابراین، باید پاسخ دادن به اعلان‌های TOEFL Speaking را تمرین کنید تا بتوانید دقیقاً 45 و 60 ثانیه صحبت کنید.

اگر در طول یک کار زمان باقی مانده است، از بقیه زمان خود برای موارد زیر استفاده کنید:

نکته یا مثالی را که قبلاً ذکر کرده اید توضیح دهید

یک نکته اضافی را توضیح دهید

پاسخ خود را با یک نکته پایانی یا خلاصه ای به پایان برسانید (الگوهای سخنرانی تافل ما می توانند به شما یاد دهند که چگونه این کار را انجام دهید!)

برای مدت طولانی مکث نکنید

اگرچه مکث های جزئی در تافل طبیعی است و حتی انتظار می رود، شما فقط 45 تا 60 ثانیه برای صحبت دارید، بنابراین سعی کنید مکث های طولانی مدت را وارد نکنید.

البته این به این معنی نیست که اصلاً نباید مکث کنید. مکث کوتاه برای نفس کشیدن یا پایان یک جمله کاملا طبیعی است! همچنین استفاده از کلمات پرکننده گاه به گاه، مانند “اوه” و “اوم”، در حین حرکت از یک ایده به ایده دیگر، اشکالی ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا