متفرقه

نحوه پیشگیری و تشخیص بیماری در گله های کوچک و پرندگان خانگی

بیماری هایی مانند آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا (AI) و بیماری ولوژنیک نیوکاسل می توانند باعث بیماری جدی و مرگ در بسیاری از گونه های پرندگان شوند. خوشبختانه، می توانید از پرندگان خود محافظت کرده و آن ها را سالم نگه دارید. کاربرد قرص کارودیلول

5 قانون اساسی را در مراقبت روزانه از پرندگان خود رعایت کنید تا خطرات ناشی از بیماری های مضر را کاهش دهید.

1. از تماس با پرندگان وحشی و سایر حیوانات جلوگیری کنید

پرندگان وحشی و سایر حیوانات مانند موش می توانند حامل طیف وسیعی از ویروس ها، انگل ها و باکتری های بیماری زا باشند. اطمینان حاصل کنید که پرندگان و غذا و آب آنها از حیوانات وحشی دور نگهداری می شوند. فوراً خوراک و بستر ریخته شده را تمیز کنید و خوراک را در ظروف در بسته و ضد آب نگهداری کنید تا از جذب مهمانان ناخواسته جلوگیری کنید و از آلوده شدن آن محافظت کنید. کرفس کوهی

آژانس بازرسی غذای کانادا (CFIA)، با همکاری تعدادی از شرکا، ویروس های هوش مصنوعی را در پرندگان وحشی از طریق یک نظرسنجی سالانه نظارت می کند. همه ویروس های شناسایی شده از طریق این فعالیت به صورت عمومی گزارش می شوند.

حفاظت از امنیت زیستی در برابر پرندگان وحشی

ویروس آنفلوانزای پرندگان (یا آنفولانزای پرندگان) در جمعیت پرندگان وحشی در سراسر جهان وجود دارد. به طور معمول، پرندگان وحشی (به ویژه پرندگان آبزی) آنفولانزای پرندگان را بدون اینکه تحت تأثیر قرار گیرند، حمل می کنند، اما می توانند ویروس را به طیور خانگی منتقل کنند. ویروس های خاص آنفلوانزای پرندگان ممکن است باعث بیماری جدی و بالقوه کشنده در طیور اهلی شود.

ویروس های هوش مصنوعی از طریق ترشحات یا مدفوع پرندگان منتقل می شوند. ویروس ها ممکن است مستقیماً از پرنده ای به پرنده دیگر یا به طور غیرمستقیم از طریق خوراک، آب، تجهیزات، چکمه یا لباس آلوده منتقل شوند.

صاحبان طیور خانگی می توانند اقدامات متعددی را که در مجموع به عنوان امنیت زیستی شناخته می شوند، برای محافظت از گله های خود در برابر آنفولانزای پرندگان اجرا کنند. نمونه هایی از راه هایی برای به حداقل رساندن خطر ناشی از پرندگان وحشی عبارتند از:

نگهداری طیور اهلی در سوله یا انباری محصور و پوشاندن تمام منافذ از جمله دریچه ها با صفحه نمایش برای جلوگیری از تماس بین طیور اهلی و پرندگان وحشی

ذخیره و استفاده از خوراک و آب در یک منطقه بسته برای جلوگیری از آلودگی

حذف نشت خوراک و آب راکد در اسرع وقت برای جلوگیری از جذب پرندگان وحشی. و

تمیز کردن تجهیزات بالقوه آلوده با شستشو با محلول شوینده و آب و سپس ضد عفونی کردن با استفاده از یک ضد عفونی کننده تجاری یا محلولی از یک قسمت سفید کننده و بیست قسمت آب

2. تمیزی

ویروس ها، انگل ها و باکتری ها می توانند در مواد آلی مانند بستر و خاک زندگی کنند. با تمیز کردن منظم و کامل انبارها، قفس ها، سینی های تخم مرغ، ابزار باغبانی و ظروف آب و خوراک، خطر شیوع بیماری را از بین ببرید. هیچ وسیله ای نباید با سایر صاحبان پرندگان به اشتراک گذاشته شود یا از آنها قرض گرفته شود. همیشه قبل و بعد از دست زدن به پرندگان دست‌ها، لباس‌ها و کفش‌های خود را تمیز کنید. پرندگان مرده، بستر و تخم مرغ های استفاده نشده را به سرعت دور بریزید.

3. علائم را ببینید و زودتر گزارش دهید

صاحبان پرندگان از نظر قانونی مسئول اطلاع رسانی به مقامات در مورد بیماری های جدی پرندگان مانند آنفولانزای پرندگان هستند. اگر مشکوک هستید که پرندگان شما به آنفولانزای پرندگان مبتلا هستند، با دامپزشک یا دفتر محلی CFIA تماس بگیرید.

علائمی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

  • کمبود انرژی، حرکت یا اشتها
  • کاهش تولید تخم مرغ
  • تورم در اطراف سر، گردن و چشم
  • سرفه کردن، نفس نفس زدن یا عطسه کردن
  • علائم عصبی، لرزش یا عدم هماهنگی
  • اسهال؛ یا
  • مرگ ناگهانی

همیشه بهتر است بیش از حد محتاط باشیم. هر پرنده ای که فکر می کنید ممکن است بیمار باشد را گزارش دهید. گزارش اولیه می تواند تأثیر یک بیماری را بر سلامت پرندگان شما تا حد زیادی محدود کند.

اگر حیوانات شما ممکن است آلوده شوند چه انتظاری دارید؟

4. قرار گرفتن در معرض بازدیدکنندگان را محدود کنید

مردم نیز می توانند بیماری های پرندگان را گسترش دهند. به عنوان یک قانون کلی، به بازدیدکنندگان اجازه ندهید به پرندگان خود دسترسی داشته باشند. اگر شخصی مجبور است وارد ملک شما شود یا پرندگان شما را نگهداری کند، مطمئن شوید که لباس، دست و کفش او تمیز و عاری از زباله است. روکش کفش یا چکمه تهیه کنید یا از حمام پا استفاده کنید تا از ورود یا خروج بیماری به ملک خود جلوگیری کنید. همچنین، لاستیک ها و چاه چرخ هر وسیله نقلیه ای که در اطراف پرندگان بوده است، باید قبل از ورود به ملک شما تمیز شود.

5. پرندگان جدید را هنگام ورود به گله خود جدا نگه دارید

از انتقال بیماری به پرندگان خود اجتناب کنید. پرندگان جدید باید حداقل 30 روز قبل از ورود به گله فعلی شما جداسازی و نظارت شوند. اطمینان حاصل کنید که پرندگان جدید از تامین کنندگان معتبری تهیه می شوند که کنترل بیماری های سختگیرانه ای دارند. پرندگانی که از نمایشگاه ها برمی گردند نیز باید حداقل به مدت 2 هفته از هم جدا شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا